Chceš se stát mým SB??? Přihlaš se → TADY



Chceš se stát celebritou??? Tak klikni → TADY

.(c)žabičkaa-(c)žabičkaa-(c)žabičkaa-(c)žabičkaa


Strečink - zadní strana stehna 1/2

4. července 2010 v 16:38 | Teujfel
Sedíme na zemi, pokrčíme jednu dolní končetinu tak, aby se její chodidlo dotýkalo zevnitř druhého stehna. Vnější stranu lýtka a stehna bychom měli mít celou plochou na podložce. S výdechem se uvolníme a snažíme se předklonit k nepokrčenému - propnutému koleni. Abychom zabránili nepříjemnému napětí v kolenou, je vhodné se propnout a tím uvolnit čtyřhlavý stehenní sval.

Strečink - hamstringy svaly zadní strany stehna - 1. - vsedě I.

Sedneme si bokem na lavici, která je ve vyvýšené poloze, na ni položíme jednu nohu a propneme ji. Druhá noha zůstává dole. Ruce dáme za hlavu a spojíme je. S výdechem se uvolníme, předkláníme tělo s rovnými zády a hrudníkem se snažíme dotknout stehna, které máme položené na lavici. Při provádění cviku držíme lokty stále za hlavou. Abychom zabránili nepříjemnému napětí v kolenou, je vhodné se propnout a tím uvolnit čtyřhlavý stehenní sval.


Strečink - hamstringy svaly zadní strany stehna - 2. - vsedě II.

Lehneme si na záda ke končící zdi nebo k otevřeným dveřím. Přednožíme a nohu opřeme o stěnu. Nepokrčujeme koleno. Druhou nohu necháme ležet na zemi. Pokud chceme zvýšit účinnost tohoto cviku, posuneme boky blíž ke stěně, nebo přitahujeme zdviženou nohu k tělu. Abychom zabránili nepříjemnému napětí v kolenou, je vhodné se propnout a tím uvolnit čtyřhlavý stehenní sval.

Strečink - hamstringy svaly zadní strany stehna - 3. - vleže I.

Lehneme si na záda, jednu nohu pokrčíme a její patu přisuneme co nejblíže k hýždím. Druhou nohu s nádechem přednožíme. S výdechem se uvolníme a pomalu k obličeji přitahujeme nohu nataženou. Abychom zabránili nepříjemnému napětí v kolenou, je vhodné se propnout a tím uvolnit čtyřhlavý stehenní sval. Pokud trpíme bolestmi zad, tak při návratu do původní polohy nohu pokrčíme a pomalu ji pokládáme na zem.


Strečink - hamstringy svaly zadní strany stehna - 4. - vleže II.

Lehneme si na záda a přes chodidlo si přetáhneme šátek nebo ručník. Přednožíme po nadechnutí. S výdechem se uvolníme a přitahujeme zvednutou nohu k obličeji. Pozor! Musíme dbát na to aby noha zůstala natažená v koleni. Abychom zabránili nepříjemnému napětí v kolenou, je vhodné se propnout a tím uvolnit čtyřhlavý stehenní sval. Pokud trpíme bolestmi zad, tak při návratu do původní polohy nohu pokrčíme a pomalu ji pokládáme na zem.

Strečink - hamstringy svaly zadní strany stehna - 5. - vleže III.

Sedneme si na zem a opřeme se o obě ruce. Jedno koleno pokrčíme a do ruky uchopíme chodidlo stejné nohy. S výdechem se uvolníme a nohu přitáhneme až do 90 stupňů (pravého úhlu) se zemí. Abychom zabránili nepříjemnému napětí v kolenou, je vhodné se propnout a tím uvolnit čtyřhlavý stehenní sval.

Strečink - hamstringy svaly zadní strany stehna - 6. - vsedě III.

Postavíme se k vyvýšené podložce, na kterou si nohu položíme (opřeme). Podložka by měla být vysoká tak, aby byla přiměřena Vaší pohyblivosti. S výdechem se uvolníme, pomalu se předkláníme až do polohy, kdy se tělo dotýká stehna zdvižené nohy. Obě nohy musí zůstat propnuté v kolenou, špička nohy, na které stojíme, směřuje vpřed. Abychom zabránili nepříjemnému napětí v kolenou, je vhodné se propnout a tím uvolnit čtyřhlavý stehenní sval.


Strečink - hamstringy svaly zadní strany stehna - 7. - vestoje I.

Postavíme se tak, abychom měli jednu nohu asi 30 cm před druhou. S výdechem se uvolníme a s předklonem se pomalu snažíme rukama dotknout země nebo alespoň bérce. Pozor obě končetiny by měli zůstávat v kolenou natažené.

Strečink - hamstringy svaly zadní strany stehna - 8. - vestoje II.

Sedneme si do dřepu chodidla držíme celou plochou na zemi. Váhu těla přeneseme na jednu nohu a tu druhou unožíme. Levý kotník uchopíme levou rukou a pravý kotník pravou rukou. S výdechem se uvolníme a pomalu předkláníme hrudník, kterým se snažíme dotknout stehna u natažené nohy. Tento cvik patří do skupiny základních protahovacích cviků bojových umění, ale hodí se také do jiných sportovních odvětví. Tento cvik protahuje také třísla.


Strečink - hamstringy svaly zadní strany stehna - 9. - vsedě IV.

Výchozí polohou pro tento cvik je klek přednožný. S výdechem se uvolníme a předkloníme k přednímu bérci, přitom se oběma rukama snažíme opřít o zem až za špičkamy prstů natažené nohy. Přední nohu posuneme více před zadní na opačnou stranu tak, až se nakonec dostaneme do provazu. Tento cvik je jedním z nejnáročnějších pro zadní stranu stehen. Obě kolena musí být propnutá, pohled musí směřovat dopředu a hýždě musí být celou plochou na zemi. Tento cvik je pro většinu sportovců náročný a tudíž né příliš vhodný.

Strečink - hamstringy svaly zadní strany stehna - 10. - vsedě V.

Sedneme si na zem a provedeme provaz. S výdechem se uvolníme a předkloníme se k přední natažené noze. Záda musíme držet rovně!

Strečink - hamstringy svaly zadní strany stehna - 11. - vsedě VI.


 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Elies Elies | 6. července 2011 v 11:58 | Reagovat

Super navod na strečink před provazem!! Fandim ti s hubnutim.. samotny se mi ted povedlo zhubnout 5 kg a jedu na dalsich 5. Ale ver mi, ze tech 50kg je uplne akorat. Dolu to uz nestahuj. Takhle budes hubena a krasna!

2 monika monika | E-mail | 15. března 2013 v 20:01 | Reagovat

Dobrý den za jak dlouho se to asi neučim a jak často kolikrat deně a jak dlouho bych takhle měla cvičit?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama